Wat heb ik allemaal te koop?

zondag 3 augustus 2014

Nailart Waterdecals

Nailart Waterdecals

Ooooo ik moet me eigen diep schamen, het is inmiddels al 4 maanden geleden dat ik voor het laatst wat op mijn blog heb geschreven.

Vandaag ga ik iets met jullie delen, wat eens een keer niet over haken gaat.

Zoals sommige van jullie weten, mag ik ook graag mijn nagels verzorgen.
Ik werk dan zelf voornamelijk of liever gezegd alleen maar met Gel Polish.
Dit is een dunne Gel welke als gewone nagellak op je nagels wordt gebracht en uitgehard wordt onder een UV of LED lamp.

Ook hou ik van "over the top" nagels en dan vooral met meerdere soorten nailart.
Denk hierbij aan Stempelen of verven met Nailpaint.
Maar ook Waterdecals behoort tot mijn favoriet.

Waterdecals zijn een soort vloeitjes welke je in het water afweekt en als een soort sticker op je nagels plakt.

Ik kocht bij diverse webshops mijn waterdecals, maar ik wilde eens wat anders.
Veelal bestaan waterdecals uit vlinders, bloempjes of andere diertjes, maar zoals ik eerder aangaf, ik wilde wat anders.

Ik ben wat gaan zoeken op internet en kwam toen uit bij www.paperspecials.nl.
Hier heb ik speciaal papier besteld samen met een blanke vernis lak.
Met het programma Photoshop ben ik diverse plaatjes welke ik met de tijd al verzameld had gaan bewerken tot het formaat waardoor ze op je nagels passen.
Deze heb ik daarna allemaal in een Word bestand gezet en vervolgens op het speciale papier geprint.
Na een tijdje de print te hebben laten drogen heb ik deze ingesproken met de blanke lak.


Uiteraard moest ik het gelijk proberen op mijn eigen nagels, omdat ik natuurlijk erg nieuwsgierig was of het werkte.






Als je de waterdecals op je nagels hebt bevestigd en je heb ze goed laten drogen, kun je ze aflakken met een blanke topcoat of in mijn geval met een blank Gellak.

Ik was verbijsterd toen ik deze bovenstaande opdrukken op mijn nagels had geplaatst. Ze zaten er inmiddels al 3 dagen op zonder te zijn beschadigd.

Daarom vandaag al mijn nagels opnieuw gedaan en voorzien van een eigengemaakte waterdecal.
Zoals je kunt zien, ben ik al in op en top vakantiestemming.


Ik ben echt super trots op mijn eigen gemaakte waterdecals.
Hieronder zal ik een stappenplan maken hoe zelf deze waterdecals te maken.

***

Stappenplan Waterdecals

Benodigheden: Waterslide decal paper (let op welke printer je hebt.
Printer 
Blanke Lak
Leuke plaatjes met een formaat van ongeveer 1x1 cm.
Geduld :)

Wanneer je diverse plaatjes hebt verzameld en op formaat hebt gemaakt zet deze dan in een wordbestand neer.
let wel op dat je het hele vel vult anders is het een duur geintje en zonde van je waterdecal papier.
Print het bestand uit met als printerinstelling Glossy Photo Papier en op kwaliteit High.
Laat deze print een half uur drogen.
Leg hem vervolgens op een krant en spuit hem in met de blank lak.
let wel op dat je een afstand van zo'n 30 cm aanhoudt en dan je in banen spuit.
Voor waterdecals is 1 laag blanke lak voldoende.
Laat dit nu weer een uurtje drogen en klaar zijn je waterdecals.

Verwerking op de nagel:

Knip de gewenste decal uit en knip alle overtollig wit weg.
Hou de decal met een pincet zo'n 20 seconden in het water (warm of koud maakt niet uit)
Schuif voorzichtig met je vingers de decal eraf en plaats dit op je nagel.
Dep hem goed droog met een stofvrij doekje totdat je geen luchtbelletjes of waterbelletjes meer ziet.
Lak de decal af met blanke nagellak of Gellak.

Klaar is je eigengemaakte Waterdecal.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wij vinden het leuk als je een reactie achterlaat.